Като идеен проект – да. Като изказ, ако се гледа практически - не
По 221 само с copy -paste на 282 не става, според мене.
Трябва да се мисли и върху дефиницията на длъжностно лице по чл.93.
Или ново ТР.Нали законод.пропуски се изправят така в последните двадесет години- нищо ново- закон, след година - ТР.
Длъжностното лице в частния сектор няма власт
- каквото е власт по смисъла на НК/ или поне на задължителната практика- властническо правомощие, думичките в един закон трябва да имат един и същи смисъл/.Тъй че „властта „ не е за тука.Нали не означават така представителна власт, защото пак ще е новина, ако е така, трябва да го пише ясно- с точната си дума.
Според мен НО в частния сектор трябва да се носи за
реално настъпили вредни последици, а не за опасности.Предприемачеството е рискова дейност, а и пазарът е пълен с нечетящи и незнаещи/ не вдяващи/ какво подписват неуспешни предприемачи- нарушители.
Освен това търговията се извършва с цел облага, та това с цел "облага за себе си или за другиго" е глупост- не трябва ли да се сведе състава - до противозаконна, безоснователна облага.
Държавната намеса е оправдана при реализиран риск и безоснователно облажване, понеже се криминализира гражд.оборот..
ЧЛ.282, ал.1 и чл.221 , ал.1 не могат да имат равни санкции, абсурдно е – управителят на ООД с двама съдружници и 2 лева капитал, служител в НАП, например, да са еднакво опасни
.
Що е отговорно служебно положение в частния сектор и по какво туй положение се различава от длъжностно лице, което върши ръководна работа в ООД, управител т.е., изпълнит.директор.как ще се преценява – на оборот, на брой засегнати лица, на размер на капитала, на броя заети ...на око, с оглед на личността
?
Да се прецизира за кого настъпват тези последици, понеже никак не е същото като с държавния апарат/ дето вредните последици могат да се изрязават и в разколебаване доверието на трудещите си ...
, дето отдавна са престанали да имат доверие в апаратурата/.
Понеже аз, като едноличен собственик на капитала и управител, или управляващ съдружник, но по волята на останалите съдружници, нали мога големи глупости да сътворя, от ексцентричност , или простотия, в разрез с дружествения договор, но за да има криминализация не следва да се самоувреждам, нито да увреждам със съгласието на останалите собственици на капитала, примерно, а да причинявам поражения на друго, и то несъгласно да ги изтърпява, лице... и то не лице, чиято воля - като ЮЛ - аз формирам/[/size]
понеже и ЕООД - то, на което съм управител и то е "другиго", както и дружеството, в което аз и ти сме съдружници.Трябва да се отграничи някак си , а не да се остави на тълкуват. път.Да не стане всеки неуспял бизнесмен субект на текста или поне повод за пожалване до РП..
Идеята ми е, че мярката към дл. лица в държавната администрация и частния сектор не може да бъде равна, защото и отговорностите им, и последиците на действията им , и кръга на засегнатите лица не са еднакви.
Може и да има резон да се покачи на втора степен / да се квалифицира по- тежко /отговорността, когато става дума за частен сектор с по –широк социален ефект/ кръг засегнати/ - банки, застрахователи, ....поднадзорни на КФН лица всякакви, болнични заведения, учебни такива...
Голям проблем е че дл.л по начало трябва да вкл.в структурата на предприятие... организация, демек да има трудов договор, а частния сектор работи по граждански договори,
няма длъжностни характеристики, законодателната уредба е
диспозитивна, с неясни копирани оттука – оттам права и задължения/ по договори за управление, циркулиращи в интернет/.
За това текстът трябва да бъде по-умерен / при реална вреда/ и да отчита как се „конституират „ правата и задълженията в частната сфера, както и че едно дружество
не е със субординационна, единоначална структура и да не забравяме, както и в публичния сектор, има колективни управителни органи, като са дефинирани компетентности на органите, а не на лицата./ може би при промяна и на 93/.
Документното престъпление- също не е зле, но ....дали трябва да остане 1. криминализирането на съставянето или трябва и 2. използването, както и 3.не следва ли да се навърже с настъпването на вредни последици или поне опасността за такива- т.е. приравняването на лъжливо документиране при офиц.документи може би трябва да съответства на поне използвано по предназначението си лъжливо частно документиране.
Ще заприлича много на 209 , но с друго доказване?
По същество и като краен резулат се криминализира и симулацията, персонална, абсолютна, относителна.....Тя, верно, че не се прави с благородни намерения винаги
и не е била забранена, освен като резултатност и цели.
Четох наскоро едно решение за трудовия договор на ВКС – че можел да се яви документ с невярно съдържание / няма такъв договор реално, симулативен е – за пред банка или възнаграждението е малко в повече/ ...то не съответства на достатъчното практика, в която пише ,че договорът по начало е диспозитивен документ, наемният договор например е третиран като такъв/ от ВКС, и от ВС...и то много пъти/.. и сега от немай къде ...понеже бюджета на НОИ не може безцеремонно да се източва до безсъзнание посредством мъртви души или реално бременни, но привидно работещи ромки, и да няма яснота – да не може да се нацели от първия път – как това поведение ще се наказва, нито могат да се раздават кредити срещу обещание за лична карта / реално/...нито да циркулират фактури, издадени от несъществуващи доставчици, за неосъществени доставки/ вън от за целите на данъчното облагане – за целите на частното взаимно прекарване.. /Отплеснах се .Може би и в обл.на престъпното документиране трябва ново ТР.да се разграничи и укаже добре кога писменият договор , като документ, е източникът на правата и задълженията / няма документ,намя договор, няма права и задължения/ и кога удостоверява факти, стоящи вън от него/ доказателствена му е функцията/, както и кога волята и документирането на волята са разл.неща в гражданския оборот.
Та...съобразно този текст, в простичкия случай, съставяш ти една разписка, че си получил от мене едни пари, които после ще ги претендирам аз някога , някъде и от някого, като реална вреда, без да съм увредена, понеже не съм ги плащала, или подписвам аз като съсобственик един договор за наем за 100 лева, за да си ги поделим по братски със съсобствениците, другите четирима, а получавам по сестрински 1000... да натоварим длъжника с адвокатско възнаграждение в изпълнителния процес, или загубили ответник с разноски.....
От др.страна вместо мен Х си съставя едни истински документи, плаща си данъците, вместо мен, понеже Х има разрешителното за нещото си, регистрацията за нещото си, като не вредя на никого/фискът си прибира дължимото, а и, примерно, не съм държавен служител, нещо да ми е несъвместимо с управление или участие – не ползвам някого като подставено лице, за да избегна законова забрана/.Е, тогава се пита - от какъв зор?Н о вредно ли е за някого?Трябва да се обмисли съвместимостта на текста и с института на косвеното представителство.
Ще живне текста на 212 като хората, определено, предполагам, понеже сега няма как да измамя гражданин с невярно деклариране по силата на закон ....или поне трудна работа- освен посредством брачна клетва
.
Какво значи този текст
накратко- че гражданите трябва да казват истината и само истината в частните си изявления.Трябва да се добави- когато използват документа, като не съм сигурна и дали не
и когато използването е вредоносно.
Какви са опасностите- от яростна злоупотреба на гражданите
.В гражданския процес има ограничения за опровергаване със свидетелски показания на разни работи, като собствени изявления, за установяване на погасяване на разни работи, за изменяване и отменяване на разни работи ....В наказателния процес няма такива забрани.И има реална опасност това, което е безнадеждно по ГП път, да стане обнадеждаващо по НП - със свидетели под страх от наказателна отговорност, която знаеш сам, че на хартиен носител, не е много страшно нещо...От друга страна, понеже когато пишем симулативен договор - изявленията ни са неверни, а каква е волята си знаем ние, аз и ти, симулираме заедно, явно сме и съучастници в съставителството, кой пръв ще натопи другия, и няма ли опасност да се изнудваме?
Това са ми опасенията...в този ред на мисли.Ще има и много доказателствени трудности и текучество на безплатни делца и проверки, които прокуратурата не може да обработи
П.П.1. Други опасности- няма да могат да се пишат откази- „това са сложни ГП отношения, на които ние не можем да намерим просто НП решение”.Не искам да хвърлям камъни в градинката на преследващите, понеже вече са затрупани с камъни...знам и че формулирането на обвинение е най-трудната задача на НПроцес и от него зависи крайният му резултат- понеже нито е да стреляш с топ по връбче, нито с прашка по слон...
П.П 2.Опасност 2- Неизбежен, но спешен опреснителен курс по ГП – обща част, облигационно и търговско право ще трябва за всички
.
П.П.3 –Каква е целта на този референдум - питаш от просто любопитство или работиш в работна група
...Олях се пак в дължината, но няма мисъл по -бърза от женските думи
И ми се появи съобщение, че мнението ми съдържа прекалено много усмивки, за пръв път ми се появява- позволеният брой бил 20?Цензура на усмихването ?Или издава несериозен подход ?