Имах предвид, а и със сигурност ме разбрахте-в случая няма място нито за прокурор, нито за мерки за неотклонение, нито за обвинения от ОХ. Имаме най-много обида-ако сме на плоскостта на наказателното право, което е от ЧХ. А че в България всеки обвинен го осъждат, доказано от статистиката -98 процента осъдителни присъди(във Франция-60 процента), и обвинение, всъщност си значи присъда -това говори,че прокуратурата, щом е толкова безпогрешна, нямаме нужда от съд. Ми нека прокурорът да обвинява и осъжда...
А да- В Пловдив-обвинят ли те, считай се за осъден, и то с присъда значително по-тежка, отколкото в други райони. Единия процент изключение-потвържадава правилото.
И изобщо наказателния процес е сбъркан-магистрат обвинява, магистрат съди, а адвокат-чуждо тяло на групата-няма място в цялата схема-ми щом обвинителят е магистрат, що адвокатът не е...магистрат
,а -нали адвокатът е равнопоставена страна на прокурора в процеса. С ,без адвокат, подсъдимия ще бъде осъден. Все едно виновен, невинен.
Сбъркано е още от началото-прокурори и съдии се обучават заедно-в НИП,а адвокат, уж равнопоставена страна няма достъп до същото обучение, заедно с прокурорите-уж равнопоставената страна в процеса-която се обучава заедно с арбитъра-съдиите. Прокуратурата ,дори и видимо не е разделена от съда-прокурорите работят в съдебната палата(изключение е да има прокуратура извън сградата на съдебната палата), ми по тази логика, що адвокатите-уж равнопоставената страна не са с кантори също в съдебната палата?
Или прокурорът може да изиска от съдебното деловодство делото и да го чете в кабинета си, а адвокат няма право да изиска делото да го чете в кантората си. Защо прокурорът не чете делото правостоящ в деловодството, както го прави адвокатът? Или прокурорът може да забрани на страните-адвокат, подсъдим да изнасят факти и сведения по делото, но пък прокурорът свободно може да говори, и изнася такива сведения по делото-нещо забранено за равнопоставената му страна-адвокатът,като адвоката няма насрещното право да му наложи подобна забрана.
Да не коментираме,че израстването на независимия арбитър-съдът-зависи от кадрови орган, в който има квота на прокурори и...следователи. Как така-едната страна в процеса-прокурорът, чрез квотата на прокурорите във ВСС ще определя професионалното развитие на независимия арбитър- съдията. По тази логика-защо... подсъдимите нямат също квота във ВСС-нали подсъдимите са страна в процеса? Значи бъдещето професионално развитие на съдията не зависи от страната в процеса -подсъдимия, но зависи от страната в процеса -прокурора-и това ще бъде, докато няма отделен ВСС за съдии, в който участват само съдии. А прокурорът, изобщо няма място в съдебната власт, но ако толкова искате да са в съдебната власт-да има отделен кадрови орган за тях, да се обучават в отделен институт-а не заедно със съдиите-и първоначално,и последващо обучение, видимите признаци на разделението между съд и прокуратура-да са в отделни сгради, а не в съседни кабинети, както е в София. И накрая-имаме единен бюджет на съдебната система-обезщетенията при незаконни обвинения се плащат от бюджета на съдебената власт, а пари, видно от статия в правен свят -няма-няма пари за обезщетения, по малкото оправдателни присъди, а бюджетът на съдебната власт свършва и пари няма дори и за текуща издръжка. Съдът няма интерес за оправдателни присъди-оправдателна присъда-значи...липса на пари за заплати за магистрати и съдебни служители-заради обезщетенията, за които не е предвидено отделно перо в бюджета на съдебната власт, и обезщетение по дело срещу прокуратурата е тежко финансово изпитание за системата...
Докато прокурорът не е държавен служител извън съдебната система, а магистрат -да е само съдията-съдбата на всеки подсъдим е предрешена-ще бъде осъден.